Trainingen

Kom uit de comfortzone en
ontdek je pijnpunten

Je loopt tegen bepaalde problemen aan in je bedrijf, maar je vindt het lastig om de vinger op de zere plek te leggen. Waar zit het probleem hem precies in? Wat wil je nu écht bereiken? En hoe kun je dat het beste aanpakken?

Zzp’ers met een strak bedrijf en allerlei goede ideeën komen vaak op een punt terecht waarop ze niet meer weten hoe ze verder moeten. Eigenlijk moet je keuzes maken en sommige zaken omgooien of uit handen geven. Voor de groei van je bedrijf is het dan noodzakelijk om bepaalde keuzes te maken.

Zzp’ers die zijn uitgegroeid tot mkb’ers krijgen ook vaak met dergelijke problemen te maken. Deze mkb’ers hebben er moeite mee om zaken uit handen te geven. Je bent gewend om alles zelf te doen en dus ook om zelf de touwtjes in handen te hebben. Het kan dan lastig zijn om te delegeren en te vertrouwen op je medewerkers. Het is logisch dat dit gebeurt, maar je laat er wel kansen door liggen. En dat wil je niet.

Fysieke trainingen op verschillende buitenlocaties in Nederland

In mijn 1-op-1-training ga ik met je op pad naar een buitenlocatie in Nederland. Daar ga ik jou met allerlei creatieve methoden uit je comfortzone proberen te lokken. Denk aan oefeningen met lego, tekeningen en andere dingen die je nog kent vanuit je kindertijd. Terwijl jij bezig bent met de oefening, stel ik verschillende vragen om je gedachten te prikkelen. Denk aan: ‘Hoe zie jij je bedrijf?’ en ‘. Vervolgens kom ik er door de combinatie van het creatieve deel en de antwoorden op mijn vragen achter waar jouw pijnpunten liggen. Aan het einde van de dag ga je met een overzicht van je doelen naar huis.

Een training van Care for Oxygen duurt één dag. Mijn trainingen zijn in principe individueel, maar in sommige gevallen verzorg ik de training voor een hele afdeling. Dit is bijvoorbeeld het geval als de hele afdeling last heeft van hetzelfde probleem.

Voorbeeld van een training

Ik kreeg een groep medewerkers op training van een bedrijf waar een zeer negatieve sfeer hing. Het management van dit bedrijf wist dat er iets niet goed ging, maar kreeg het niet voor elkaar om te ontdekken waar het probleem precies lag en wat ze eraan konden doen om het te verbeteren. De deelnemers waren afgevaardigden van verschillende afdelingen binnen dat bedrijf.

Als eerste onderdeel in mijn training heb ik de deelnemers twee uur lang buiten laten lopen. De opdracht was: Verzamel allerlei spullen die je aan je werkgever doet denken. Het resultaat? Iedereen kwam met afval terug. Dit was geen goed teken, want het gaf aan dat de medewerkers het bedrijf als afval zagen.

Dit was erg confronterend voor het management, maar tegelijkertijd ook enorm verhelderend. De afgevaardigden konden per afdeling vertellen wat er misging, zodat ik vrij snel in kaart had wat er veranderd moest worden en hoe. We hebben gezamenlijk concrete doelen opgesteld, waardoor de organisatie in staat was om zeer gericht naar een mooi resultaat te werken. Einde van het verhaal? Het bedrijf is weer gezond, medewerkers zijn tevreden en de omzetdoelen zijn ruimschoots behaald!